Известие

Collapse
No announcement yet.

OBD2 Проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • OBD2 Проблем

    Колеги,
    мушнах една OBD2 джаджа, не успях да се свържа с нея и като я извадих компютъра почна да ми бие грешка за проблем в еърбега? Какво да правя?
    Същата джаджа работи на mercedes но при мен по време на сканиране компютъра пищеше пак за грешка в еърбега.
    След като потегля грешката се изчиства сама.

    Пробвах с доста програмки от google play.
    Attached Files
    Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
    Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

  • #2
    Най-вероятно съвпадение - някъде, нещо не прави контакт. Все пак пробвай да си откачиш минуса на акумулатора за десетина минути и виж ще се оправят ли нещата - бодито понякога се насмита. Ако обаче проблема си остава - закарай я да ти направят диагностика и да се види кой еърбег ти прави проблем.

    P.S. Изобщо не ги ръгайте тези Bluetooth/Wi-Fi "китайчета". Като искаш евтина диагностика - MultiEcuScan и си купи съвместимо USB-ELM 327 "китайче", с Alfa/Fiat/Lancia. В английския ebay се намират за 35-40 лв. У нас в Sklad66 има едни, в алуминиева кутия, които са 50 кинта, но трябва да се моднат (да се махне един резистор), за да стават за нашите коли.
    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
    Alfa Romeo 156, 2.0TS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
      Най-вероятно съвпадение - някъде, нещо не прави контакт. Все пак пробвай да си откачиш минуса на акумулатора за десетина минути и виж ще се оправят ли нещата - бодито понякога се насмита. Ако обаче проблема си остава - закарай я да ти направят диагностика и да се види кой еърбег ти прави проблем.

      P.S. Изобщо не ги ръгайте тези Bluetooth/Wi-Fi "китайчета". Като искаш евтина диагностика - MultiEcuScan и си купи съвместимо USB-ELM 327 "китайче", с Alfa/Fiat/Lancia. В английския ebay се намират за 35-40 лв. У нас в Sklad66 има едни, в алуминиева кутия, които са 50 кинта, но трябва да се моднат (да се махне един резистор), за да стават за нашите коли.
      Абе само да попитам и аз имам такова устройство ELM327 ,но защо ме пуска само и единствено в двигателя и никъде другаде. Нито airbag ,нито dashboard ?
      Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:42.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от maxaaa9 Покажи съобщение
          Абе само да попитам и аз имам такова устройство ELM327 ,но защо ме пуска само и единствено в двигателя и никъде другаде. Нито airbag ,нито dashboard ?
          1. Интерфейса ти предполагам е "китайче", което трябва да се модне - най-лесният начин е махане на един резистор - чети тук
          2. Тези интерефейси не могат да мултиплексират сигналите от различните системи, като еърбеци, ABS-и и пр. и за целта се използват кабели-преходници, а ето тук може да видиш за твоята кола какви ти трябват. Иначе цакаш 230 евро и получаваш този пакет, който е с интерфейс с мултиплексор.
          Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 00:38.
          Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
          Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
          Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
          Alfa Romeo 156, 2.0TS

          Comment


          • #6
            Грешка за еърбег дава не само когато има истински проблем.

            Грешка на някой от еърбезите дава и когато е "бутната" еърбег централата която доколкото зная се намира под предната седалка на пасажера/пътника до водача на автомобила.

            Този проблем не е само при нас с алфите(159-ките) има го и при Бумърите(BMW-тата) и се проявява при мокро почистване на автомобила вътре, тоест с такава прахосмукачка която пере -прониква влага в централата и започва да дава "призрачни" грешки - "тука-има, тука няма" , тоест един път има, един път няма.

            Освен това при "разбутване" на кутията на еърбега под предната седалка на пътника при почистване с прахосмукачка също се появява грешка за еърбега.

            Има писано не само в алфа ромео форума има писано и по други форуми, за тази грешка.

            Просто в един момент връзките/клемите вече не дават добър контакт или са се разхлабили от вибрации при изминатите километри и се "получава" тази "еърбег" грешка.

            Сега не твърдя, че в конкретния случай е точно това причината.Може да е може и да не е.

            Въпрос на диагностика.

            Ако обаче ви дава грешка на еърбега пробвайте първо някой на когото това му е работата да ви отвори еърбег централата и да огледа вътре връзките, ако трябва да притегне и да напръска с контактен спрей връзките.

            Това горното на откачен акумулатор разбира се.

            Да не стане "Бау" и някоя възглавница да се отвори без време ...
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • #7
              Абе с тоя китайски и аз не можах да се свържа и го ударих с чука

              Comment


              • #8
                Значи с тия китайци става, но само с един софтуер -AlfaOBD се казва. Нищо друго не съм намерил да работи. Тънкия момент е да откриеш блутута на китаеца ПРЕЗ програмата. Ако ги запознаеш с телефона преди това - не става.
                Освен това даже и се вържеш, чете само мотора, никой друг модул не чете с демо версията. Не съм слагал купена/кракната за да пробвам какво друго може да чете. И най вече, не бих правил с това нищо повече от четене и чистене на грешки.
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Comment


                • #9
                  Пробвах с изключване на акумулатора за час някъде докато си прегледам други неща.. Проблемът за съжаление не се оправи.
                  Искам да отбележа, че след като почна да търси честотата на OBD-то точно на определена честота започна да пищи грешката.
                  До сега никога не съм имал подобен проблем т.е. не е от слаби връзки.

                  С това нещо мога ли да оправя проблема?
                  Като съдя по прикаченият файл, мисля, че ще може но не съм се занимавал с такива технологии.
                  http://sklad66.com/cms/FiatECUScan-KKL.html
                  Така или иначе исках да прегледам компютъра за грешки и като цяло да се запозная с него, че и съобщението за профилактично сервизиране трябва да махна.
                  Attached Files
                  Last edited by 2fast4you; d.m.y г., 11:40.
                  Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
                  Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                    1. Интерфейса ти предполагам е "китайче", което трябва да се модне - най-лесният начин е махане на един резистор - чети тук
                    2. Тези интерефейси не могат да мултиплексират сигналите от различните системи, като еърбеци, ABS-и и пр. и за целта се използват кабели-преходници, а ето тук може да видиш за твоята кола какви ти трябват. Иначе цакаш 230 евро и получаваш този пакет, който е с интерфейс с мултиплексор.
                    Колега, тези не са съвместими със елм327 за мултиекускан. Има ли такива преходи за четене на абс и другите нечетливи без преходи?

                    Comment


                    • #11
                      Или ELM327 но задължително версия 1.4,която е за алфа,фиат и ланчия.....и нищо не се преправя.
                      http://www.ebay.com/itm/FIAT-Special...YAAOSwBLlVRoVw
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от yanislavv50 Покажи съобщение
                        Колега, тези не са съвместими със елм327 за мултиекускан. Има ли такива преходи за четене на абс и другите нечетливи без преходи?
                        Кое не е съвместимо ?

                        В позиция "2" съм дал линк към съвместимите преходници за четене на ABS и останалите подсистеми. По-"съвместими" от тези няма да намериш.
                        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                        Alfa Romeo 156, 2.0TS

                        Comment

                        Working...
                        X